Monday, March 30, 2009

Hasil Jahitan Pertamaku..

weekend lepas aku habiskan ujung minggu aku dgn kelas menjahit.. hari ke-2 modul cantum-cantum n sambung-menyambung..(bkn kilat sabung-menyabung) rentetan drp memotong pola n memotong kain di ari pertama..modul aritu aku ok, cuma tang jahit leher je agak mencabar sikit..tp sbb x pro guna mesin, so aku slow2 m'jahit cantumannya utk mendapatkan leher yg cantik..yesss.. b'jaya..xla susah sgt, cuma kena tau teknik yg betul jer..t'cantumlah baju di ari ke-2, n dh bley disarung..masa nk blik aku ambik sepasang kain lg dr k.zura utk aku test memotong sndiri di umah..blik, pekena makan tengahari kt restoran jaring..

ptg tu aku mula la memotong pola..tp time nk potong kain, aku lupa...so, truskan memotong utk baju je...nant aku kena tnya blik ngan cikgu cara potong utk wat kain..

hari ke-3, diteruskan dngan membuat kain..aku ingatkan senang la wat kain..rupanya ni yg paling mencabar time nk wat pinggang..cz aku pakai pinggan getah, k.zura kt kalu getah semua memang leceh ckit....hampir tensen masa nk wat pinggang shj...tp akhirnya siap gak la sepasang baju kurung aku.. hari last aku xtra 2 jam..n husband aku t'paksa menunggu aku sejam kt bawah..i'm sorry.. inilah hasilnya..









pas makan tngahari kt kdai makan di puchong, kami ke Banting umah abg ipar cz malamnya nk antar mertua ke KLIA, fly ke Korea 1.00am..

No comments:

Post a Comment

any comment?